Aktivni dodatak za Adblue
Aktivni sastojak za redovitu upotrebu u sustavima SCR katalizatora
Adblue® tretman i sustav SCR katalizatora
Zašto mi treba Adblue®?
Od 1990. godine, Europska unija regulira emisije ispušnih plinova iz motornih vozila putem direktiva i uredbi. Od tog datuma, nekoliko standarda (Euro 1 do Euro 6) slijedilo je jedan za drugim kako bi se postavile sve niže stope emisije. SCR (selektivna katalitička redukcija) tehnologija, koju su 2005. godine uveli proizvođači vozila, udovoljava Euro 4, 5 i 6 standardima emisije ispušnih plinova. Ovaj pristup u skladu je sa standardom Euro 6, važećim europskim propisima, čiji je cilj smanjenje emisija zagađivača i poboljšanje kvalitete zraka. Stoga, kako bi zadovoljili ove standarde, vaša dizelska vozila opremljena SCR tehnologijom (EURO 4, 5 i 6) imaju Adblue® spremnik.
Kada se koristi Adblue®?
Adblue ® i SCR tehnologija koriste se u svim novijim vozilima s dizel motorom:
- cestovna vozila: kamioni, autobusi, kamper vozila;
- terenska vozila: traktori, kombajni;
- željezničke lokomotive;
- riječni brodovi;
- laka vozila.
Ova vozila moraju biti opskrbljena Adblue® tekućinom u svakom trenutku.
Radi usklađenosti, integrirani nadzorni sustav smanjuje okretni moment motora ili čak sprječava pokretanje ako je spremnik Adblue ® prazan, čime se spriječavaju prekomjerne emisije dušikovog oksida.
Adblue ® i SCR tehnologija zadovoljavaju standarde emisije Euro 5 i Euro 6 (za teška teretna vozila i laka vozila), kao i Fazu 3B i Fazu 4 (za terenska vozila).
Od čega se sastoji Adblue®?
Adblue ® se sastoji od 32,5% uree i 67,5% demineralizirane vode.
Glavna aktivna komponenta Adblue ® je amonijak, koji se proizvodi kemijskom hidrolizom uree. Ovaj sastav omogućuje pretvaranje dušikovih oksida u vodenu paru i dušik putem SCR tehnologije. Ubrizgava se u ispušne plinove i omogućuje smanjenje zagađujućih emisija (NOX) i time usklađenost s Euro 6 standardima.
Kolika je prosječna potrošnja vozila?
Laka i teretna vozila prodana prije 2018. imaju prosječnu potrošnju Adblue® između 0,7 i 2 L/1000 km. Kapacitet spremnika varira između 10 i 20 L.
Za teška vozila (HGV / AGRI i TP) prosječna potrošnja je 2 do 3 L / 1000 km. Kapacitet spremnika varira između 15 i 25 L.
Uloga Adblue® injektora
Uloga injektora je ravnomjerna raspodjela Adblue® unutar ispušnog voda.
Injektor precizno upravlja količinom Adblue ® koja se ubrizgava u ispušni vod prema temperaturi plinova i dušikovih oksida koje ispušta motor.
Adblue® dovodni modul
Vozila opremljena takvim sustavom imaju spremnik uree i odgovarajući modul za doziranje, čije komponente zatim distribuiraju tekućinu u ispušni tok.
Ovaj modul se sastoji od nekoliko elemenata koji su ili odvojeni ili čine sastavni dio spremnika.
Komponente su:
- Elektronički modul
- Senzor tlaka
- Napojna pumpa
- Otpornost na toplinu
- Povratni ventil
Ovim modulom upravlja računalo motora.
Nedostatak Adblue®
Adblue® je vrlo korozivna otopina, stoga se s njom mora pažljivo rukovati i staviti u plastične ili nehrđajuće čelične posude. Također je vrlo osjetljiv na kontaminaciju putem stranih tijela ili putem određenih materijala.
Adblue® isparava u amonijak kada je temperatura iznad 40°C i kristalizira kada je temperatura ispod -10°C
Zašto se Adblue® kristalizira?
U određenim uvjetima rada temperatura ispušnih plinova nije dovoljna da bi reakcija Adblue ® bila potpuna. Tada se mogu formirati kristali cijanurne kiseline i začepiti SCR sustav, što dovodi do imobilizacije vozila. Dolazi do kemijske reakcije.
U dodiru sa zrakom, Adblue ® se kristalizira, postoji opasnost od začepljenja otvora za zrak i dugoročnog spriječavanja pravilne cirkulacije zraka, što uzrokuje njegovu deformaciju i propadanje komponenti.
Popravci i zastoji koji mogu biti vrlo skupi
Troškovi popravka i imobilizacije vozila pogođenih kvarovima povezanim s kristalizacijom Adblue® su značajni i štetni.
Za pojedinca, kristalizacija Adblue ® može dovesti do popravaka od nekoliko stotina eura i rizika od nemogućnosti korištenja vozila na nekoliko dana, što može predstavljati probleme pri dolasku na posao, na primjer.
Za tvrtku čije je jedno ili više vozila zahvaćeno kristalizacijom Adblue®, to podrazumijeva značajne troškove, ali i imobilizaciju vozila, a time i operativni gubitak.
Štoviše, proizvođači rijetko pokrivaju troškove nastale kristalizacijom Adblue®!
Rješenje - TUNAP 987 Aktivni dodatak za Adblue®
TUNAP 987 rješava probleme vezane uz kristalizaciju Adbluea®. Aktivno je sredstvo za redovitu uporabu u SCR katalizatorskim sustavima.
Posebno dizajnirana formula učinkovito čisti sustave doziranja uree i SCR katalizatore pogođene Adblue ® kristalizacijom.
Stoga se izbjegavaju gubici performansi i kvarovi motora.
Njegova specifična formula razgrađuje kristalizaciju i sprječava njezinu reformaciju (stoga se može koristiti PREVENTIVNO i LJEKOVITO )
Tretman TUNAP 987 tako omogućuje izbjegavanje imobilizirajućih kvarova i rezultirajućih troškova.
Prednosti preventivnog korištenja TUNAP-a 987:
- Snažno smanjenje kristalizacije uree / Adblue®
- Nema grešaka
- Nisu potrebni skupi popravci ili rezervni dijelovi
- Čisti i otapa već nastale kristale u sustavima koji nisu tretirani TUNAP 987
Adblue® tretiran TUNAP 987 ostaje u skladu sa standardom ISO 22 241.
Upute za uporabu TUNAP 987 Aktivnog dodatka za Adblue®
Korak 1:
Pomoću praktične boce za doziranje pritisnite i napunite ispravnu količinu dodatka SCR sustava u dio za doziranje boce.
Omjer doziranja: 1/400. To znači da 1 boca TUNAP 987 (250 ml) tretira 100L Adblue®
Aktivni dodatak u originalnom pakiranju od 5L je dovoljan za 2.000 L Adblue®.
Korespondencija mjernih jedinica 10/15/20/25 ml: 10 ml = 2,5L Adblue® ; 15 ml = 5L Adblue i 25 ml = 10L AdBlue®. Na primjer, proizvod morate dozirati do 15 ml za posudu od 5L Adblue® .
Korak 2:
Izmjerenu količinu dodajte u spremnik/bocu s otopinom Adblue® i dobro promiješajte.
Korak 3:
Zatim u spremnik Adblue® dodajte smjesu Adblue® otopine i aktivnog sredstva SCR sustava.
Koristite redovito i svaki put kada punite spremnik Adblue®!!!
Obrada Adblue® i SCR sustava u videu
Obrada Adblue® i SCR sustava
Problem
Pri temperaturama iznad 40°C i ispod -10°C Adblue se kristalizira. Ta kristalizacija može imati katastrofalan učinak na ispušni sustav stvaranjem djelomičnog ili potpunog začepljenja ispušnog voda.
Adblue tretman s TUNAP 987
Tretman TUNAP 987 razbija kristalizaciju i sprječava njezino ponovno stvaranje.
Rješenje
Tretman TUNAP 987 stoga omogućuje izbjegavanje imobilizirajućih kvarova i posljedičnih troškova.